14 oktober 2011

Mmm, lekker



Sorry! Weer niks om te naaien. Deze keer is het weer iets kookigs. Maar bij deze beloof ik u, de volgende creatie zal beslist iets handgenaaid zijn. Wat ik ga maken moet ik alleen nog bedenken. Ieder mens met ideeën is welkom!! (Je kan ook gewoon een reactietje plaatsen.)

Oké, ik heb dus een heerlijke herfst-appel crumble gemaakt. Ik snap natuurlijk dat jullie hem allemaal willen komen proeven maar dat gaat jammer genoeg niet. Daarom kunnen jullie dit lekker hapje nu zelf thuis maken.

Voor 4 personen
  • 150 gr. bloem
  • 150 gr. suiker
  • 100 gr. boter
  • 4 kleine appelen
  • 2 eetlepels bruine suiker
  • een snuifje kaneel

Meng de bloem met de suiker. Doordat u dit eerst doet zijn de suiker en bloem overal mooi gemend.











Voeg de zachte boter in kleine klontjes toe en kneed het geheel tot u een vettige massa krijgt. Let erop dat u geen klontjes boter meer ziet en dat het deeg mooi kruimelt.










Snijd de appelen met de schil in allemaal even grote blokjes. Door de schil eraan te laten worden de appeltjes geen puree, maar blijven alle blokjes mooi heel. Snijd alle stukken even groot, zodat ze gelijk gaar zijn.












Beboter een ovenschaal, zodat de appelen niet aan de schotel gaan kleven. Meng de appelen met de bruine suiker en voeg kaneel toe. Doe ze in de ovenschotel.



Bestrooi het geheel met een goede laag crumble en bak 35 à 40 minuten in een voorverwarmde oven op 180°C. U kan de crumble warm en koud eten.






Smakelijk!!!!


2 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me heel lekker. dat mag je voor ons ook een keer maken. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel oma, dat zal ik doen als ik weer eens bij jullie ben. Zorg jij dat de ingrediënten klaar staan?

    Bananna

    BeantwoordenVerwijderen