15 februari 2011

Eerste berichtje

Dit is mijn allereerste keer dat ik iets op mijn blog schrijf. Best wel spannend. Zouden er veel mensen komen kijken naar mijn blog? Ik hoop het wel.
Mijn eerste tekstje gaat eigenlijk over school. Jullie denken misschien nu wel 'wat heeft school te maken met creatieve ideeën?' Iedereen maakt bij ons op school in het vijfde en in het zesde leerjaar een langlopende taak. Een langlopende taak is een soort eindprojectje. Ik maak een creatieve blog en een lappendeken. De lappendeken ga ik in stukjes op mijn blog zetten met de handleiding erbij. 

Het plan:
het is de bedoeling dat mijn deken 1 meter 40 op 1 meter 80 wordt, met allemaal verschillende lapjes. Een lapje is 20 cm op 20 cm. En ik heb dus 63 lapjes nodig. Ik ga in kleurenrijen werken. Elke rij van mijn deken heeft 1 kleur. Er zijn 7 kleuren: rood, oranje, geel, groen, blauw, paars en roze. Elke rij heeft 9 lapjes. Zo kom ik dus aan 63 lapjes. 

Binnenkort publiceer ik wel wat meer info over mijn deken.

P.S. ik ben volop bezig met mijn stofjes te verzamelen. Ik moet er nog maar een paar. Als ik ze allemaal heb, laat ik het wel weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten